
PROJEKT: PRACE B+R NAD OPRACOWANIEM EKOLOGICZNEJ MIESZANKI MGS DO REHABILITACJI PODBUDÓW DRÓG SAMORZĄDOWYCH
ZAKRES INWESTYCJI: Zakres prac badawczych dotyczy opracowania nowatorskiego produktu w postaci mieszanek MGS do rehabilitacji podbudów dróg samorządowych z wykorzystaniem w 100% materiału pochodzącego z recyklingu
ODBIORCY: Odbiorcami wdrożonej technologii będą głownie Jednostki Samorządu Terytorialnego oraz firmy budowlane, które będą zainteresowane skorzystaniem z naszej kompleksowej technologii budowlanej.
CEL I REZULTATY PROJEKTU: rezultatem prac będzie opracowanie mieszanki MGS czyli produktu w postaci mieszanki drogowej stosowanej do podbudów drogowych i dolnych warstw konstrukcji nawierzchni, gdzie stosujemy wytrzymałości od 2 do 8 MPa. Celem jej stosowania jest wzmocnienie dolnych warstw, ale także taki skład mieszanki, aby skurcz związany ze stosowaniem cementu był jak najmniejszy (jego minimalizacja powoduje zmniejszenie ryzyka powstawania spękań poprzecznych nawierzchni). Mieszanka MGS głównie ma składać się z materiałów z recyklingu (nie ma to być dodatek) oraz cementu i wody, ale tylko w jak najmniejszym stopniu aby: zminimalizować skurcz i koszty. Ponadto zakładamy, że dodatek gumy lub tworzyw sztucznych wpłynie na poprawę sprężystości mieszanki a w przypadku tworzyw sztucznych w postaci wiórów powinien wzmocnić dodatkowo mieszankę poprzez jej zbrojenie. Zastosowanie materiałów odpadowych w postaci gruzów betonowych powinno wpłynąć na poprawę właściwości wiążących oraz zminimalizowania ilości potrzebnego cementu. Elementem prac badawczych będzie również możliwość zastosowania gruntów rodzimych, tak by również zminimalizować zużycie materiałów. Takie podejście ograniczy potrzebę wbudowania nowych kruszyw mineralnych w podbudowach drogowych wykonanych w technologii recyklingu głębokiego na zimno. Uzyskanie odpowiednich proporcji mieszanki zagwarantuje uzyskanie wymaganych właściwości fizycznych, mechanicznych, przeciwspękaniowych oraz odporności na działanie czynników atmosferycznych.
WARTOŚĆ PROJEKTU: 6 432 210,00 PLN
KWOTA DOFINANSOWANIA: 3 580 135,00 PLN

